Fovismile pani alguse
Henri Matisse'i ümber kogunenud mõttekaaslastest kunstnike grupp, mille esimene
ühisnäitus toimus 1905. aasta Pariisi Sügissalongis. Nime võlgnevad foovid
kunstikriitik Louis Vauxcelles'i märkusele, kes arvas end olevat nende teoste
keskel kui "metsikute loomade seas".
Foovid hülgasid pea täielikult senise kunsti põhitõed: valguse ja varjuga modelleerimine, objektidele ainuomaste värvide kujutamine. Nende peaeesmärgiks sai mitte nähtavate asjade jäljendamine, vaid kunstniku enese tunnete ja meeleolude väljendamine. Eeskuju said nad Vincent van Goghi elamuslikest teostest.
Foovid hülgasid pea täielikult senise kunsti põhitõed: valguse ja varjuga modelleerimine, objektidele ainuomaste värvide kujutamine. Nende peaeesmärgiks sai mitte nähtavate asjade jäljendamine, vaid kunstniku enese tunnete ja meeleolude väljendamine. Eeskuju said nad Vincent van Goghi elamuslikest teostest.
TUNNUSJOONED:
Foviste ühendas
kõige enam huvi värvi väljenduslikkuse vastu. Nende püüdeks oli väljendada
kunstniku meeleolu, mis oli tekkinud motiivide vaatlemisel. Seetõttu ei pidanud
nad vajalikuks olla täpsed kõigis üksikasjus. Sageli olid värvid hoopis
vastupidised looduses nägema harjutud värvidele (puutüved võisid olla
erepunased, taevas mürkroheline, vesi kollane jne.).
KUNSTNIKUD:
● HENRI MATISSE (1869 – 1954)
„Toredus, vaikus, iharus.“ (1904-1905).
● MAURICE de VLAMINC (1876-1958)
„Chatou sild“ (1906).
„Chatou sild“ (1906).
● ANDRÉ DERAIN (1880-1954)
„Istuv naine“ (1906).
● RAOUL DUFY (1877-1953)
„Neljateiskümnes juuli“ (1907).
http://kunstiabi.weebly.com/fovism.html
(Arina)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar